(0224) 240 03 05 (0506) 999 33 53 BİZE ULAŞIN

Klinodaktili

Klinodaktili doğumsal (konjenital) bir parmak yapısı bozukluğudur. Tüm parmaklarda olabilmekle birlikte çoğunlukla elin beşinci parmağında ve bu parmağın son ekleminde görülen eğrilik olarak tanımlanır.

Genellikle parmakların küçük kemiklerinin anormal gelişiminden kaynaklanan, bükülmüş veya kavisli bir parmak için bilinen klinik terimdir. Tırnağa en yakın eklem, yüzük parmağına doğru eğilir. Klinodaktili nadir görünen bir hastalıktır ve genellikle tek elde görülür. Her iki eldeki parmaklarda olması olağandışıdır. Down sendromlu çocukların yaklaşık yüzde 25’inde bu durum bulunmaktadır.

Tanı Metodları

Klinodaktilinin çok belli olduğu hastalarda gözlenen belirtileri ise; çoğunlukla serçe parmakta görünen, parmaklardan herhangi birinin anormal eğri olmasıdır. Bu parmakta deri tonuyla uyuşmayan renk değişimi gözlenebilir. Eğri parmaktan kaynaklı elin işlevselliğinde kayıp olabilir ve rahat bir şekilde kullanılamaz. Anormal parmakta ağrı veya yanma hissedilmez.

Tedavi

Kemiğin gelişimi ve yenilenme gücü, belli bir yaştan sonra çok zorlaşır. Klinodaktili gibi parmak eğriliğine sahip hastaların erken teşhis edilip, tedavi olmaları önemlidir. Erken çocukluk döneminde kemikler henüz tam gelişmemiştir ve kemikler büyümeye devam eder. O nedenle hastalık ne kadar erken teşhis edilirse tedavi de o kadar etkili olur.  Doğru tedavi ile parmak düzleştirilerek hareket kabiliyeti geri kazandırılabilir. Durumun ciddiyeti her hastada farklı olduğundan tedavi süreci ve iyileşme de bireye bağlık olarak değişiklik göstermektedir.